Patronatul Furnizorilor de Servicii Medicale Private – PALMED, în calitate de solicitant, alături de Asociația PARTENER – GIDL și SC Stabris SRL, în calitate de parteneri, anunță încheierea proiectului Competențe digitale pentru angajați – suport pentru IMM-urile din sectorul sănătății în asimilarea tehnologiilor și dezvoltarea serviciilor de telemedicină (TELEmed), ca parte din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară nr. 3 – Locuri de muncă pentru toți, Obiectiv specific 3.12 Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini aferente sectoarelor economice/ domeniilor identificate conform SNC și SNCDI ale angajaților.
Obiectivul general al proiectului contribuie la obiectivul specific al POCU și al apelului prin creșterea cu peste 300 a numărului de angajați din IMM-urile din sănătate care și-au îmbunătățit nivelul de cunoștințe și competențe digitale, pentru a susține adaptarea și dezvoltarea activităților firmei la telemedicină, industrie 4.0 și domenii de specializare inteligentă.
Încheierea acestui proiect reprezintă un pas important pentru modernizarea serviciilor medicale și facilitarea accesului pacienților la îngrijire la distanță. Acest proiect nu ar fi fost posibil fără implicarea partenerilor noștri și angajamentul celor care au participat la formare. Prin aceste inițiative, ne dorim să creștem competitivitatea IMM-urilor medicale și să asigurăm un standard ridicat de servicii de sănătate pentru toți cetățenii
Cristian Hotoboc, președintele Patronatului Furnizorilor de Servicii Medicale Private – PALMED
Obiectivele specifice ale proiectului au fost reprezentate de:
- creșterea gradului de conștientizare a 35 angajatori din IMM-uri din sănătate din regiunea Nord-Est, pentru încurajarea participării angajaților la formare continuă;
- îmbunătățirea și certificarea nivelului de competențe digitale pentru 305 angajați din IMM-uri cu activitate în sectorul sănătății din regiunea Nord-Est, prin programe de formare online inovative;
- sprijinirea a zece IMM-uri cu activitate în sectorul sănătății din regiunea Nord-Est în adaptarea și dezvoltarea la domeniile de specializare inteligentă, prin elaborarea și introducerea de programe de învățare la locul de muncă.
Ghidul ”Locul resursei umane în atingerea obiectivelor de dezvoltare a întreprinderilor cu activitate în sectorul sănătății” poate fi consultat aici.
Ghidul ”Telemedicina: soluție și oportunitate pentru dezvoltarea serviciilor medicale” poate fi consultat aici.
Durata proiectului a fost de 16 luni, timp în care ne-am propus să obținem și efecte pe termen lung, deoarece proiectul este susținut și are la bază metode inovative și profesioniste de analiză și evaluare a activităților și sarcinilor de la locul de muncă (ingineria de formare), anticiparea evoluțiilor activităților întreprinderii în viitor și măsurarea ecartului, dar și a necesarului de competențe față de cel actual, și construcția programelor de formare pornind de la nevoile întreprinderii și cu obiectiv de a crește adaptabilitatea și performanța forței de muncă.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară nr. 3 – Locuri de muncă pentru toți.